توصیف مختصر
دکتر فرهاد قدیری استادیار دانشکده تربیت بدنی علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی است. او همچنین رئیس گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی اس. دکتر قدیری در حال بررسی اثرات اگزرگیم بر جنبه های مختلف عملکردی و شناختی بزرگسالان سالمند است. تحقیقات دکتر قدیری بیشتر بر رشد حرکتی و یادگیری حرکتی (یادگیری مشاهده ای) مترکز بوده و تجربه ای گسترده در زمینه طراحی مداخلات متناسب رشدی برای کودکان خاص دارد. وی به عنوان یک محقق حرفه ای، نتایج مختلفی را در مجلات با تأثیر بالا که چندین بار سایت شده است، منتشر کرده است. علاوه بر این ، دکتر فرهاد بخش قابل توجهی از وقت خود را به عنوان سرپرست چندین دانشجوی دکترا میگذراند. در همین حال، او واحدهای عملی مانند هندبال، آمادگی جسمانی و شنا را در مقطع کارشناسی تدریس می کند. در حال حاضر او به دنبال فرصت های تحقیقاتی (Sabbatical ، postdoc ، ...) است.
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
شهید رجایی
تهران
ایران
1381
17.66
2
کارشناسی ارشد
خوارزمی
تهران
ایران
1384
17.06
3
دکتری
خوارزمی
تهران
ایران
1391
17.90
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
عالی
عالی
طرح‌های تحقیقاتی
#
عناوین طرح‌هاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
تکمیل شده
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
تاثیر تمرکز توجه با استفاده از دستورالعمل های کلامی بر چابکی و تندی ورزشکاران ماهر
محمد یوسفی
2
تاثیر 12 هفته برنامه تمرین مقاومتی فزاینده گروهی با ضمیمه موسیقیایی بر وضعیت تندرستی کودکان فلج مغزی دایپلژی اسپاستیک: بر اساس الگوی
حمیدرضا سجادی
3
اثر یک برنامه مداخله ای مهارت های دستکاری بر شایستگی حرکتی واقعی و شایستگی حرکتی ادراک شده دختران پیش دبستانی با دو رویکرد جو انگیزه تبحر و معلم محور
حسین قادری
4
اثر سبک های شناختی و خلق و خو بر یادگیری حرکتی ضمنی
یدالله بیننده
5
نقش واسطه ای جهت گیری مذهبی سطح فعالیت جسمانی و خود پنداره جسمانی در نوجوانان 18-15 سال
فاطمه حیدری بفروئی
6
بررسی اثر استراق سمع هیجانی کودکان 10-9 سال
مریم سعیدی نیا
7
تاثیر بازخورد ژنریک و غیر ژنریک برانگیزش درونی ، خودکارآمدی ، عملکرد و یادگیری حرکتی کودکان
بهنام افشاری
8
اثر مداخلات رزمی کاراته بر کارکردهای اجرایی دختران نوجوان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی با وضعیت اقتصادی - اجتماعی
مرضیه فرجی مورچگانی
9
تأثیر وضعیت اجتماعی – اقتصادی و جنسیت در مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان 4.5 الی 7 ساله تهران
زهره طولابی
10
مقایسه تمرین تعادلی روی سطح اتکای ثابت و متحرک تحت شرایط فواصل مختلف انون توجه بیرونی بر توانایی کنترل تعادل غیر ورزشکاران
سهیلا شیروان بروجنی
11
رابطه استرس والدگری بر سطح فعالیت بدنی و تبحر حرکتی کودکان پیش دبستانی با وضعیت اجتماعی اقتصادی بالا و پایین
ام البنین یاراحمدی
12
تأاثیر متغیرهای ژنتیکی ACE و ACTN-3 در اثربخشی برنام? مداخله‌ای حرکتی منتخب و انواع شیوه‌های فرزندپروری والدین بر عملکرد مهارت‌های حرکتی بنیادی و انگیزش‌ حرکتی کودکان 4 الی 6 ساله
شهرام نظرپوری
13
اثر استرس ناشی از فعالیت ورزشی حاد بر بازتحکیم حافظه حرکتی ضمنی در زنان
اسما محمودی
14
تاثیر سازماندهی مشارکتی کلاس تربیت بدنی و شیوه آموزشی مرسوم بر رشد حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی
سیدرحیم علوی نژاد
15
تاثیر تمرین چشم ساک و تمرین پیش بینی بر رفتار خیرگی و عملکرد دروازه بانان لیگ هاکی
معصومه علی اصغری تویه
16
تاثیر نوع تمرین بر خود پنداری بدنی کودکان 9-8 سال
آزاده شریفی فر
17
بررسی تاثیر تمرینات فرانکل بر تعادل ایستا و پویای نوجوانان دارای اوتیسم با عملکرد بالا
تکتم زاهدی فر
18
مقایسه اثر آموزش خطی و غیرخطی بر مهارتهای حرکتی بنیادی دستکاری، انگیزش درونی و شایستگی حرکتی ادراک شده دختران 8 ساله
معصومه قربانی مرزونی
19
اثر مداخله ادراکی حرکتی بر کارکردهای اجرایی و مهارتهای دستکاری کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی
رضا کمری
20
مقایسه تأثیر گذاری مداخلات بازی محور و مهارت محور بر مهارتهای حرکتی بنیادی و کارکردهای اجرایی کودکان چاق دختر در سنین پیش‌دبستان شهر تهران
فاطمه نخستین عابدشام اسبی
21
تاثیر تمرینات هماهنگی و اگزرگیم در رشد مهارت‌های حرکتی درشت کودکان با سندروم داون 10-7 سال
زهرا شکری باغی
22
تاثیر بازی های ویدئویی فعال انفرادی و گروهی بر مهارتهای حرکتی درشت، تعادل، حرکات کلیشه ای و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با عمکرد بالا
ندا قبادی قادیکلایی
23
پیش بینی احتمال زمین خوردن زنان سالمند با استفاده از آزمون TUG : رویکرد تکلیف دوگانه
مریم محمدی
24
اثر یادگیری مشارکتی در خودکارآمدی ، انگیزش درونی و یادگیری حرکتی
نسیم فردوسیان
25
اثر تمرینات اگزرگیم و نوار گردان بر کارکردهای جسمانی و شناختی مرتبط با سقوط در سالمندان
سیدرسول سوزنده پور
26
اثر تمرینات برایتونیک، تردمیل و بازی‌های رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی ، مهارت های حرکتی و اجتماعی کودکان کم توان ذهنی
منیژه قاسمی
27
کنترل پیش بینانه حرکات در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا : رویکرد تلفیقی برای یادگیری مهارت های حرکتی
سعید آهار
28
اثر تکلیف دوگانه حرکتی ، شناختی بر پاسخهای عاطفی، کارکردهای اجرایی و سطح فعالیت بدنی سالمندان دارای اضافه وزن
ندا نوریان
29
مقایسه مداخلات اگزرگیمی و ایروبیک بر رشد مهارتهای بنیادی کودکان ناشنوا 7-9 سال
مینا یوشین
30
اثر هشت هفته تمرینات سیستم دهلیزی بر یکپارچگی حسی و رشد حرکتی کودکان ناشنوا کاشت حلزونی و ناشنوای حسی – عصبی
ثریا غزائی عتیق
31
بررسی تمرینات واقعی و اگزرگیم بر کنترل قامت و قدرت عضلانی اندام تحتانی کودکان فلج مغزی
ندا شاه ویسی
32
تاثیر تمرینات در آب و خشکی بر تعادل و خودکارآمدی ترس از افتادن در مردان سالمند
میلاد شریعتی
33
تأثیر دستکاری شدت و تواتر مداخله مهارت حرکتی مداوم بر نتایج رفتاری منتخب و BDNF سرم در نوجوانان با اختلال عصبی رشدی طیف اتیسم
مالک میرزایی
34
تاثیر تمرینات گروهی و انفرادی بر کارکردهای اجرایی و سطح فعالیت بدنی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی
سروناز انوشه
35
اثر یک دوره برنامه حرکتی منتخب بر عملکرد حرکتی مهارت های بنیادی، آمادگی جسمانی و فنوتیپ های عضلانی در کودکان پسر حامل ژنوتیپ های متفاوت ACE و ACTN3
امید محمدیان
36
اثر حرکات بینایی – وستیبولوآکولار در شرایط بازخورد بینایی مستقیم و غیرمستقیم بر تغییرات ساکادی، کنترل پاسچر و گام‌برداری کودکان با نقص توجهی – بیش فعالی (ADHD)
سنا سلطانی
37
تعیین اثر یک دوره مداخلات مبتنی بر اگزرگیم بر شایستگی حرکتی ، وزن هی حسی و استراتژی های کنترل حرکتی افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشد 10-15 سال : همراه با پیگیری
هانیه علیزاده خانقاه
38
مقایسه اثربخشی تمرینات اگزرگیم و تمرین تکلیف دوگانه بر کارکردهای اجرایی و پارامترهای کام برداری سالمندان جوان
حسین اخوندی
39
مقایسه تاثیر روش اموزش ترکیبی TGFU با SE وسنتی برخلاقیت فردی وتیمی ، انگیزش وعزت نفس وشایستگی حرکتی ادراک شده و واقعی کودکان در ورزش فوتسال
مریم داودی
40
مقایسه ی رشد حرتی درشت، رشد اجتماعی دانش آموزان عادی و وابسته به اینترنت
فائزه السادات قریشی زاده کرانی
41
تاثیر دستکاری قیود تکلیف بر ویژگی های کارکردی راه رفتن, مشارکت اجتماعی و کارکرد حرکتی درشت افراد دارای فلج مغزی
مجید ناصری
42
مقایسه ی رشد حرتی درشت و رشد اجتماعی دانش آموزان عادی و وابسته به اینترنت
فائزه السادات قریشی زاده کرانی
43
اثر بخشی تمرینات دایره ای تعادل BEC و Exergame بر روی بهبود پارامترهای گام برداری و عملکرد کارکردی سالمندان
فاطمه رضوانی پیله رود
44
اثرژنوتبپ های متفاوت ژن ACE و ACTN-3 در اثربخشی برنامه حرکتی اسپارک بر عملکرد مهارتهای حرکتی بنیادی وبرخی عوامل آمادگی جسمانی کودکان 6 ت 8ساله
امید محمدیان
45
تأثیر اپلیکیشن بازی موبایل بر چرخش ذهنی و حافظه کاری کودکان با وضع اقتصادی و اجتماعی بالا و پایین
معصومه پرهیزکار
46
نقش واسطه ای جهت گیری دینی، بین سطح فعالیت جسمانی وخودپنداره جسمانی درسالمندان بالای 65 سال
زینب دلفی
47
بررسی انواع رویکردهای آموزش غیر خطی افتراقی و قیود محور بر اکتساب یادگیری و انگیزش استارت شنا کرال سینه
مهران فقیه سلیمانی
48
کارایی تمرین تکلیف دوگانه و حرکات موزون بر کارکردهای اجرایی، گام برداری تکلیف دوگانه، توانایی انتقال به تکلیف تمرین نشده و سطح فعالیت بدنی در افراد سالمند با اختلال شناختی خفیف: همراه با پیگیری
مهدی ضامنی مطلق
49
اثر اگزرگیم بر تبحر حرکتی و سازماندهی حسی افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی و رشد عادی گروه سنی
هانیه علیزاده خانقاه
50
اثر حرکات بینایی – وستیبولوآکولار در شرایط بازخورد بینایی مستقیم و غیرمستقیم بر تغییرات ساکادی، کنترل پاسچر و گام‌برداری کودکان با اختلال نقص توجه – بیش فعالی (ADHD)
سنا سلطانی
51
بررسی اثر یک دوره تمرینات حس عمقی بر رشد حرکتی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم
ملیحه شرفی
52
بررسی تفاوت خستگی ناشی از فعالیت ورزشی بر شاخص های خستگی و کنترل قامت در شرایط تکلیف دوگانه افراد سالم و بیماران مولتیپل اسکلروزیس
زهرا گلزاری
دروس ترم جاری
818 - تحلیل نظریه های یادگیری و کنترل حرکتی - روز: دوشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
801 - رشدحرکتی پیشرفته - روز: دوشنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
582 - رشدجسمانی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
587 - آزمایشگاه رفتار حرکتی - روز: شنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
581 - روان شناسی ورزشی - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
523 - رشد حرکتی در طول عمر - روز: سه شنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
522 - سمینار در کنترل حرکتی - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
581 - روان شناسی ورزشی - روز: چهارشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
523 - رشد حرکتی در طول عمر - روز: دوشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
180 - روش های آموزش در تربیت بدنی - روز: چهارشنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
180 - روش های آموزش در تربیت بدنی - روز: شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
180 - روش های آموزش در تربیت بدنی - روز: شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30